استفاده از کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون داخلی می‌تواند فضای یک اتاق را به کلی تغییر دهد. کاغذ دیواری حتی بهتر از رنگ می‌تواند بافت، رنگ، الگو و یا یک طرح زیبا را به اتاق شما اضافه کند. اما هزینه‌ی بالا و نیاز به یک متخصص برای نصب کاغذ دیواری معمولا استفاده از آن را سخت می‌کند. اگر شما جزو کسانی هستید که همیشه دوست دارید از  کاغذ دیواری استفاده کنید ولی از این بابت نگران هستید؛ این نکات کمک‌تان می‌کند ترس خود را کنار بگذارید. اگر در مورد کاغذ دیواری اطلاعات کسب کنید، می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید.

یک مجموعه درست کنید
مجموعه‌ای از کاغذ‌دیواری‌هایی که دوست دارید را جمع کنید. اگر تا به حال این کار را نکرده اید، دست به کار شوید. از مجله‌ها و وب سایت‌ها کمک بگیرید. اگر طرح کاغذ دیواری یک رستوران یا کافه را دوست دارید، عکسی از آن در مجموعه‌ی خود نگه دارید. به آن‌چه جمع کرده‌اید نگاه کنید و ببینید آیا متوجه الگوی خاصی در سلیقه‌تان می‌شوید؟ آیا از طرح‌های گلدار خوش‌تان می‌آید؟ کاغذ‌ دیواری‌هایی که انتخاب کرده‌اید اکثرا چه طرح و رنگی دارند؟ بیشتر منظره‌هایی مثل پرنده و نقش‌های ریز می‌پسندید یا نه؟ کاغذ‌ دیواری‌هایی با طرح‌های جسورانه‌تر و گرافیکی را ترجیح می‌دهید؟ اگر بتوانید چند طرح از مجموعه‌ای که جدا کرده‌اید را انتخاب کنید، تصمیم شما برای انتخاب کاغذ دیواری بسیار راحت‌تر خواهد شد.

سلیقه‌تان را جدی بگیرید
فرقی نمی‌کند سلیقه‌ی شما بیشتر سنتی باشد یا مدرن. حتما کاغذ دیواری مورد علاقه‌ی خود را پیدا خواهید کرد. بنابراین اگر طرحی به دل‌تان نمی‌نشیند به هیچ وجه خودتان را مجبور به خرید آن نکنید. از طرح‌های به روز که باب میل سلیقه‌ی شخصی شما نیستند اجتناب کنید. طرح‌ها، رنگ‌ها و سبکی که غالبا توجه شما را به خود جلب می‌کند از همه چیز مهم‌تر است. نهایتا کاغذ دیواری که انتخاب می‌کنید را سال‌ها دوست خواهید داشت.

انتخاب کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون داخلی منزل باعث می‌شود که انتخاب مبل، پیراهن مبل و رنگ آن و حتی پارکت کف اتاق راحت‌تر شود.

نمونه‌ای از کاغذ‌ دیواری را امتحان کنید
همان‌قدر که امتحان نمونه‌ی رنگ مهم است و هزینه‌ی چندانی ندارد، داشتن یک نمونه‌ی کوچک از کاغذ دیواری نیز واجب است. نمونه‌ی کاغذ دیواری که انتخاب کرده‌اید را برای مدتی در اتاقی که می‌خواهید به دیوار بچسبانید. این کار به شما فرصت کافی می‌دهد تا وسایل دیگر خانه از جمله مبل، پیراهن مبل و رنگ آن و حتی پارکت کف اتاق خود را با کاغذ دیواری که انتخاب کرده‌اید تطبیق دهید و ببینید در ساعت‌های مختلف روز در کنار هم چطور به نظر می‌رسند.

تمام گزینه‌ها را در نظر بگیرید
امروزه گزینه‌های به مراتب بیشتری از یک چاپ سنتی برای پوشش دیوار‌ها وجود دارد. از موادی فراتر از کاغذ مثل پارچه‌ی گونی، سیزال، چوب پنبه یا ابریشم ژاپنی گرفته تا بافت‌های کاغذی با طرح‌هایی از مرمر، چوب و سنگ در دسترس شما قرار دارد. اگر می‌خواهید به اتاق تان گرما و صمیمیت ببخشید، از یک بافت پر نقش و طرح استفاده کنید.

اصلا ببینید چرا می‌خواهید از کاغذ‌ دیواری استفاده کنید؟
آیا می‌خواهید با استفاده از کاغذ دیواری به طراحی دکوراسیون داخلی خشک و جدی خود گرما و لطافت اضافه کنید؟ مهم‌تر از همه‌ی این‌ها، دل‌تان می‌خواهد این کاغذ دیواری چه حسی به شما بدهد؟ وقتی وارد اتاق می‌شوید دوست دارید احساس خوشحالی یا راحتی بکنید؟ تصمیم با شماست.
اگر می‌خواهید با کاغذ دیواری که انتخاب می‌کنید فضای اتاق تان تغییر چشمگیری کند، نباید از طرح‌های بسیار ساده و ظریف استفاده کنید. اگر نمی‌توانید تصمیم بگیرید، نمونه‌های مختلف را امتحان و یا با یک طراح دکوراسیون داخلی مشورت کنید.


ادامه دارد ...
منبع : Houzz